بک لینک چیست و چگونه بک لینک قوی بسازیم؟

خانه    بلاگ      بک لینک چیست و چگونه بک لینک قوی بسازیم؟
بک لینک چیست و چگونه بک لینک قوی بسازیم؟

برای بهتر دیده شدن وبسایت شما روندی باید طی شود که این روند بهینه سازی موتور جستجو و سئو سایت نامیده می شود. وبسایت هایی که معمولا در صدر لیست نتایج جستجو وجود دارند، بازدید کنندگان بیشتری نیز خواهند داشت که این یعنی، تعداد مشتریان نیز بیشتر خواهد شد. در مبحث بهینه سازی برای موتورهای جستجو موارد زیادی وجود دارد که تأثیرگذار هستند و می توانند سرنوشت وبسایت شما را تغییر دهند. یکی از مباحث مهم در سئو، ساختن لینک و پیوند است.

ما در این مقاله به سوالات متداول در این مبحث مثل بک لینک چیست؟ انواع بک لینک ها، اهمیت بک لینک در سئو سایت، بک لینک انبوه چیست؟ و چگونه بک لینک قوی بسازیم، پرداخته ایم. پس اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوالات هستید با ما همراه شوید.

بک لینک چیست؟

حتما برای شما نیز اتفاق افتاده است که با کلیک بر روی متن یا تصویری وارد یک صفحه دیگر شده اید. منظور از بک لینک همین است پس در واقع می توان گفت بک لینک یعنی پیوند یا لینکی که کاربر می تواند به وسیله آن از یک وبسایت به وبسایت دیگر برود. اگر وبسایتی به سایت شما پیوند بدهد، شما از آن وبسایت بک لینک خواهید داشت و اگر شما به وبسایت دیگر لینک دهید یعنی به آن سایت بک لینک داده اید.

انواع بک لینک

در یک نگاه کلی ما دو نوع بک لینک داریم که عبارتند از:

  1. بک لینک نوفالو nofollow : انتخاب این نوع بک لینک به معنای اعلام این است که این لینک، لینکی طبیعی است و نمی خواهید تنها رتبه خود را نزد گوگل بالا ببرید. این موارد تنها لینک هایی ساده محسوب می شوند در نتیجه تاثیری در رتبه وبسایت شما نخواهند داشت. اما باید بدانید که زمانی که یک وبسایتی که رتبه ی بالایی در نظر گوگل دارد وبسایت شما را بک لینک می کند حتی به صورت نوفالو، بی تأثیر بر رتبه و اعتبار دامنه شما نخواهد بود. حدود ۷۰ درصد از بک لینک هایی که وجود دارند از این نوع هستند پس حتما تأثیرگذار هستند، زیرا این رقم بالا نمی تواند از نظر موتور جستجو بی اهمیت باشد.
  2. بک لینک فالو dofollow یا  follow : سایر لینک هایی که در وبسایت ها جود دارند از این دست هستند که موتور جستجو به این لینک ها اهمیت می دهند و در رتبه بندی سئو دارای اهمیت هستند.

بهتر است لینک هایی که در وبسایت خود قرار می دهید به صورت نوفالو باشد تا گوگل به وبسایت شما امتیاز بدهد یعنی با این کار به گوگل نشان می دهید که با لینک دادن به وبسایت های مختلف نمی خواهید از اعتبار خود به اعتبار دیگر سایت ها ببخشید و سعی دارید ارزش و اعتبار وبسایت خود را حفظ کنید. موتورهای جستجو مانند گوگل قصد و هدف شما را خواهند فهمید و در رتبه بندی وبسایت شما تأثیر گذار خواهد بود.

انواع بک لینک

اهمیت بک لینک در سئو سایت

از نظر موتورهای جستجو از جمله گوگل، لینک دادن به معنای اعتماد کردن به شما و ارزشمند دانستن وبسایت شما است. به همین دلیل هر چقدر لینک دهی به وبسایت شما بیشتر باشد، احتمال بالا رفتن رتبه شما از نظر موتور جستجو بالا خواهد رفت.

ساخت بک لینک با کیفیت های بالا یکی از استراتژی های خیلی مهم در بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. بک لینک ها می توانند جایگاه و رتبه وبسایتی را تغییر دهند و در جایگاه وبسایت در لیست نتایج جستجو نیز موثر هستند. بک لینک می تواند دامنه شما را محبوب کرده و به آن اعتبار و قدرت ببخشد.

خزنده هایی که موتور جستجو دارد، به تعداد بک لینک هایی که وبسایت شما دارد و کیفیت آن ها توجه می کنند. زیرا از نظر موتورهای جستجو میزان اهمیت و ارتباطی که یک سایت خاص دارد به وسیله بک لینک های آن مشخص خواهد شد. بک لینک موجب می شود تا کاربر در بین وبسایت ها راحت تر بتواند مطالب مورد نظر خود را بیابد. سعی کنید به منابع معتبر و با کیفیت و مرتبط با مطالبتان بک لینک داشته باشید و هر چقدر در این راه تلاش بیشتری کنید در نتایج گوگل رتبه بالاتری را کسب خواهید کرد.

بک لینک انبوه چیست؟

به بک لینک هایی که به تعداد زیاد و در مدت زمان کم تولید می شود بک لینک انبوه می گویند که می تواند به صورت دستی و یا به وسیله ربات ها ساخته شود. اگر وبسایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید پیشنهاد می کنیم از این نوع بک لینک استفاده نکنید، زیرا ممکن است به ضرر شما عمل کند اما اگر سال ها است که وبسایت دارید و بک لینک هایی که در موضوع کار شما است، زیاد است می توانید از بک لینک انبوه استفاده کنید.

چگونه بک لینک قوی بسازیم؟

برای آن که بتوانید یک بک لینک قوی بسازید باید اصولی را رعایت کنید. در ادامه به برخی از این اصول خواهیم پرداخت.

  • به کیفیت بک لینک اهمیت بدهید. برای این کار باید بک لینک مرتبط با موضوعی باشد که در آن قرار گرفته است. منبع مورد نظر که به آن بک لینک داده اید باید از نظر موتور جستجو معتبر باشد. موتور جستجو تلاش می کند بهترین مطالب را برای کاربر نمایش دهد در نتیجه به کیفیت بک لینک ها توجه می کند و ارتباط بین وبسایت لینک دهنده و وبسایت لینک داده شده را با یکدیگر می سنجد.
  • برای داشتن بک لینک خوب باید هزینه کنید. این یک اصل در زندگی است که اگر می خواهید به مسائل مهم ارزشمند دست پیدا کنید باید زحمت کشیده و هزینه کنید.
  • مقدار ترافیک وبسایت ها اهمیت بالایی دارد. یک بک لینک قوی می تواند تعداد بازدید کنندگان وبسایت شما و وبسایت لینک داده شده را افزایش دهد.
  • بک لینک هایی قرار دهید که به محتوای شما مرتبط باشد به صورتی که کاربر در حین مطالعه وبسایت شما به دیدن بک لینک متوجه می شود که حتما آن وبسایت به محتوای شما مرتبط است.
  • لینکی را ارجاع دهید که نام وبسایت در آن مشخص باشد و کاربر با کلیک بر روی آن مطمئن باشد که حتما وارد همان سایت مورد نظر خواهد شد.

بک لینک را در کجای وبسایت قرار دهیم؟

  • بک لینک را می توانید در هدر (بالای صفحه)، فوتر (پایین صفحه) و ستون های وبسایت قرار دهید. این موارد در تمامی صفحات یک وبسایت تکرار می شود در نتیجه به تعداد صفحات وبسایت، ما بک لینک خواهیم داشت.
  • در شبکه های اجتماعی و قسمت پروفایل ها لینک وبسایت را می توانید قرار دهید.
  • می توانید با صاحبان وبسایت های دیگر توافق کنید تا به یکدیگر بک لینک بدهید و یا این که خودتان چندین وبسایت راه اندازی کنید و در آن ها به خودتان بک لینک بدهید.

برای آن که بهترین نتیجه را از بک لینک ها بگیرید بهتر است تمامی اصول و نکات در این زمینه را رعایت کنید و احتمال ضرر دیدن وبسایت خود را کاهش دهید و در نهایت آن را از بین ببرید.

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم

سوالات شما از طریق کارشناسان ما پاسخ داده خواهد شد.

مشاوره رایگان تلفنی